Sunday, January 16

speak more than 1 language..

bangga tak korang bila beli barang tetiba je penjual tu murah ati bagi diskaun??wahaha..itu ler yg aku slalu dapat..chong cheng chong cheng dgn penjual cina..sah sah ler aku dapat diskaun..best giler..tu ler kelebihan yg aku dpt..nasib ler aku tau cakap cina..senang aku nak idup..penah skalui tu masa hari raya..aku ngan mak aku g Karamunsing nak bli karpet..aku ada ler ternampak satu karpet berbulu lembut ni..berkenan sungguh aku rasa..tapi harnya RM350..perghh mahal juga even karpet tu tak ler besar mana..memula aku runding harga dgn pekerja dia..tapi pekerja tu cakap tak leh diskaun..ni fix price..so aku pun panggil la tauke dia..dtng je tauke dia trus aku cakap cina..dalam tengah runding tu sempat dia korek rahsia mcm mana aku pandai cakap cina..aku pun citer ler..so aku tanya lagi skali..buat suara2 manja dgn tauke tu..n yg surprisenya dia kasi aku RM180 je..muahahahahaha..terkezut pekerja yg cakap tak leh diskaun tadi..even masa mak aku nak p bayar pun cashier tu terkezut..sebab bos dia tak senang2 nak bg orang harga sampai rendah mcm tu..hahaha..mak aku senyumm jee..memang tak rugi bawa aku ni..even mat Jep bawa aku p bli asam pun aku dapat murah asam tu..muahahaha...siap dapat lebih lagi..haha..jahat giler..Pa per pun tanx giler kat bapak aku..nasib baik ler bapak aku ni jenis orang yg berfikiran jauh ke depan..aku dgn adik aku no 2 memang tau cakap cina..even bahasa cina dia dah berkarat sket..tapi orang still paham..so klau time raya..geng2 cina bapak aku dtng..aku dgn adik aku ler kena entertain diorang..yg lucunya..topik kami sama je sepanjang tahun..bosan giler.. ni la kelebihan cakap lebih dari satu bahasa..wiseman once said..if u know how to speak more than one language..you can know if someone cheat on u..ada setuju??? yeahhhh..so skang ni aku dlm perancangan nak ajak c Jep masuk kelas Cina..senang aku nak mengumpat dgn dia..pas ni yg pasti aku nak anak2 aku skul Cina je..biar terbuka sket minda tu..hehehe

No comments:

Post a Comment